FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Thursday, June 13, 2013

Ular Masuk Rumah.... Apakah???

'Ada ular hitam kat kawasan parking rumah!!'.. Itulah bunyi text yang aku terima dari adik lewat malam tadi kira-kira pukul 10.00 malam, dalam ber 'we chat' bersama family group..

'Haaaaa????? Serius????? Habis tu ko bunuh tak ular tu?? Macamana dia boleh masuk situ??? Ular apa??? Besar ke kecik??' Bertalu-talu soalan aku bagi..Ahhh... sudah.... hati mula risaukan mak dan abah di rumah...

'Tadi aku tengok kat parking rumah. Dekat dengan box air cond.. Warna hitam.. Halus.. Panjang lebih kurang sedepa tangan aku.. Aku nampak tadi aku patah balik nak amik kayu.. Bila pusing tengok-tengok dah tak ada..' Itu je jawapan yang aku terima dari adik..

Apekahhhhhh???? Ular tu lari ke? Jelmaan ke?? Atau ular tu menyorok dekat dengan pasu bunga ke??? Hati aku lagi jadi gundah..

Pelik juga tak kan baru pusing nak ambil kayu tiba-tiba dah tak ada...?? Atau tu satu perasaan adik aku je?? Atau memang ada ular betul-betul??  Atau..........

Seram pulak tiba-tiba... Geli pun ada.... Meremang-remang bulu romaku... Aku nasihatkan adik minta mak jangan pergi siram bunga untuk minggu ni... Sabtu ni cadangnya kami adik-beradik nak buat oeprasi mencari besar-besaran kat rumah mak.... Dah suruh juga adik tabur belerang di sekeliling rumah....Termasuk juga dengan longkang depan rumah...

Semoga Allah SWT melindungi kedua Ibu Bapaku dan keluargaku yang tercinta dari segala kejahatan, hasad dengki manusia dan bala menimpa... Ameen....

 
* Sember gambar dipetik dari google.

No comments: