FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Wednesday, May 6, 2015

Deco Barangan Kaison


Entry kali ni tak ada kene mengena dengan rawatan IVF.
 
Cuti 4 hari bermula Jumaat - Isnin lalu kami manfaatkan dengan sebaik mungkin.
 
Check-up untuk Rawatan IVF seterusnya pada hari Khamis (Esok).
 
So, kami ambil langkah elakkan dari sebarang aktiviti yang akan mengundang letih atau penat nanti.
 
 
 
 
Jumaat, 1 Mei 2015....
 
 
 
 
Bangun awal pagi dan rancang nak ke Kaison di Paradigm Mall, Kelana Jaya.
 
Terletak di tingkat 2.
 
Lumrah kalau berjalan ke shopping mall, kami akan jadi antara orang terawal yang sampai.
 
Sebab aku memang tak suka dengan keadaan yang sesak + berpusing-pusing cari parking.
 
 
 
 
Habis shopping di Kaison, terus balik rumah.
 
Hahahahaha.................. memang ni lagi satu kelaziman aku.
 
Cari barang yang diperlukan, dah jumpa terus balik.
 
Memang tak ada masa aku nak berjalan berpusing 1 bangunan mall tu.
 
Balik rumah terus..........................
 
 
 
 
Antara barangan yang kami beli di Kaison :
 
1: Wallpaper 4 jenis design = 12 roll (RM19.90 per roll)
2: Frame RM16.90 & RM22.90 (2 jenis design)
3: LOVE wording (RM12.90)
4: Carpet Bulu kaler Purple (RM149.90)
5: Curtain (RM75.90)
6: Jam Dinding (RM29.90)
7: Cermin Dinding (RM29.90).
 
*Ewah... masa membeli bukan main banyak. Tah sempat tah idak la nak memasangnye. Nasib baik Mr.Cool dah tarik muncung. Kalau tak mau separuh kedai aku beli*
 
Projek DIY dimulakan dengan tangga rumah. Sakit benor mata aku setiap kali melihatnya. Cat untuk tangga dah lama beli.. Tapi nak mengecat, tah bila masa... nak tunggu kering bagai lagi... last-last beli wallpaper DIY kat tangga je... hahahahha.. ko ado??

Tara!!!! siap sudah DIY tangga..... hasil daripada wallpaper Kaison.. berbaloi kan?

 

Carpet ni aku letakkan pada ruang tamu.. Harga murah dan berbaloi dengan saiznya.

Mini Deco kat dinding ruang makan... Wall shelf white color ni aku beli kat JJ je.. RM29.90. Bunga deco yang cute tu hadiah dari boss 7 tahun lepas.. still masih simpan lagi.
*kalau bab deco aku memang akan puaskan ikut hati. Sanggup berlari singgah kat JJ belakang rumah tu semata-mata nak beli wall shelf. hahahahaha*

 
Finally siap jugak background dinner side... hehehe
 
Antara sedar dengan tak, rupenya aku dah berhabisan melebihi RM600 hari ni. Ok, dah. Bulan ni tak payah makan. Tengok dinding je la. hahahahahaha

4 comments:

sweet tooth said...

cantiknya...pandai tyra deco :-)

Tyra❤️Zami said...

ST ~ Thanks..deco bantai2 je ni:-)

dalila said...

rajinnye sis tampal wallpaper kt tangga tu..

Tyra❤️Zami said...

Dalila ~ huhu... Siap 2 hari jgk la..