FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Monday, August 5, 2019

Senarai Keperluan Barangan Bayi Pertama

Hari ni aku nak update berkaitan barang-barang baby yang korang perlu sediakan sebelum bersalin nanti. Bagi first baby memang korang digalakkan standby semua barangan ni. So kalau baby korang twins or triplet maka berganda-ganda la barangan yang korang perlu beli.

Alhamdulillah, sekarang ni kandungan dah 7 bulan lebih. So far, semua kelengkapan bayi kembar aku dah sediakan. Banyak barang kelengkapan aku beli online direct shopee je. Kelengkapan barangan bayi kembar ni aku mula beli seawal usia kandungan aku 4 bulan.  Beli sikit-sikit sebab nak kena beli double semuanya kan. Lagi pun bila dah masuk 5 bulan confirm korang takkan mampu nak jalan-jalan mall lagi dah + kaki makin hari makin membengkak.

Babycot tu aku beli 1 set dulu sebab nak tengok sama ada anak-anak nanti nak atau taknak tidur dalam tu. Kalau semua ok, maka selepas pantang nanti aku akan beli lagi 1 set. Hehehe.

Untuk stroller pulak, aku beli yang biasa, satu-satu. Tak beli yang twins stroller sebab mostly rakan-rakan yang ada anak kembar nasihatkan tak digalakkan beli twins stroller. Nanti susah nak angkat + berat pulak tu.

So, nilah senarai barang keperluan dan persediaan menyambut bayi yang aku dah shortlist untuk korang. Boleh follow ni ye.

Beli trolley 3 tier ni kat shopee. RM57 each. Sangat berbaloi-baloi kalau nak dibandingkan dengan trolley ikea.

Siap label pada setiap storage. Senang kalau korang & suami nak carik barang nanti. Tak payah nak tanya kerap-kerap barang tu yang mana satu, barang ni yang mana satu. Hahaha.

7 comments:

Pija! said...

Salam sis, bole tau sis pernah beli gonal f di mana ya? Dan bpe rm utk 300unit?

Tyra❤️Zami said...

Pija~ Wslm. Gonal F tu hospital tempat kita buat rawatan yg provide. tak jual di luar dik.

mia said...

happy for you sis

Anonymous said...

Assalam....sis apa khabar? Lama x update blog sis....

Tyra❤️Zami said...

wslm... baik.. sooo bz with twins z... x sempat nak update... rindu nak menulis ni... akan diusahakan segera ye..

Nor said...

sis, can i hv ur wssp number. nak tanya ttg metro IVF

Tyra❤️Zami said...

Nor ~ hi, can email me at fyra_230703@yahoo.com