FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Wednesday, January 28, 2015

Rawatan IVF - 3 (16/1/2015)

Ikutkan jadual, 16 Januari 2015 ada appoinment untuk ambil ujian darah kitaran ke 21 hari.

Petang 14/1/2015 , aku buat panggilan ke Klinik O&G untuk tanya beberapa soalan. Cadangan aku, nak ambil half day sebelah petang. Jadi tak lah kena ulang alik dari pejabat ke hospital.

Punya confident tinggi, masa call nurse kata boleh datang waktu petang. Jadi, nurse tanya soalan lagi , "Hari tu doktor ada pesan kena puasa?". Dengan yakin lagi aku jawab "Tak ada". "Owh, kalau tak perlu puasa, datang petang pun tak ape..." "Ok. Thanks". Spontan sungguh aku jawab. *tahap confident yang melampaui batas*

Balik rumah, tengok kad temujanji dan borang yang doktor bagi, rupanya aku diarahkan untuk berpuasa malam 15 Januari 2015 tu. Alahai..... Keputusannya, aku kena datang ke hospital awal pagi. *Nasib badan hadap jem pagi-pagi buta nanti*

Untuk pengetahuan, syarat Ujian Darah kitaran haid ke - 21 hari, korang perlu berpuasa malam itu bermula jam 12 tengah malam sehingga pagi keesokkannya (selepas sample darah diambil).

Pagi tu bangun dan bersiap. Bertolak dari Seri Kembangan jam 7.30 am dan sampai di HUKM jam 9.15 am. *stress tahap melampau*

Ha...... ni ada lagi satu citer nak dikongsikan..

Dengan penuh keyakinan melampau-lampau, aku terkontang - kanting bawa Borang Ujian Darah (warna hijau) tu sahaja.

Sampai di Klinik O&G HUKM, nurse tanya....

"Puan ada bawa GL tak?"

Aku jawab, "Tak ada.. Nurse hari tu dah ambil tapi dia tak pulangkan pun...."

Hairan.... Diam sekejap.

"Kad biru ada bawak sekali tak?"

"Tak ada juga... Rasanya doktor tak ada bagi pun hari tu"

Nurse bertambah hairan.

"Erm....macamana boleh tak bagi ye? Doktor biasanya mesti bagi.... "

"Tak apa lah, bila ada jumpa doctor nanti, bagitahu awak tak dapat kad biru ye." Tambah nurse lagi.

Selesai urusan ambil darah (kurang 15 minit), aku breakfast dan balik ke pejabat semula.

Sampai je rumah petang tu, cepat-cepat tengok semula dokumen yang doktor ada bagi masa perjumpaan kali ke - 2 ......

"Allah.. Rupa-rupanya ada!!!"

Hahahahaaa.... tu la pasal. dek kerana tahap confident yang terlampau tinggi aku main jawab je tak ada. Hampeh.

Next visit nak minta maaf dengan nurse tu la.

Hihihihi.....

*Moral of the story, sila semak semua dokumen yang ada dalam fail korang. Yang paling penting jangan lupa KAD BIRU & GL (bagi yang ada) setiap kali ada appoinment ye. *


No comments: