FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Wednesday, July 24, 2013

Day 2 : Cuti-Cuti Redang ~ Celoteh 2 (Redang Lagoon)

Tepat pukul 12.00 tghari, lepas penat ber snokling kat Marine Park, kami bergerak menuju ke Redang Lagoon untuk makan tengahari.. Perut aku pun dah bernyanyi riang dah ni.... berendam berjam-jam dalam air, mane tak nye kan????
 
Redang Lagoon ni satu-satunya tempat makanan halal di sekitar kawasan peranginan Pulau Redang ni... tah ye tah tak aku x sure... tapi menurut pemandu boat tu, situ je Restoran Halal... Kami tak perlu bayar apa-apa pun... semuanya dah termasuk dalam pakej One Day Trip... hehehehehee....
 
Cuma yang tak bestnya, time nak menunggu lunch tu dah la satu hal, lambat.... lepas tu yang datang nak makan dan beratur tu................................ Mak aiiii!!! Dah macam beratur kat butik nak beli Tudung Fareeda la!! Punye la ramai gileeee.... Cisss..... saborrrr je la akuuuu :-(
 
Aku memang tak suka situasi yang crowded gitu.... aku biarkan semua orang dah amik makanan yang dihidangkan secara buffet tu, bila dah tak ada orang baru aku datang.... Tak kesah la lauk apa yang tinggal, sebab aku bukan jenis cerewet memilih makanan... bedal je... Janji perut terisi dan kenyang...
Betapa bahagianya aku sensorang amik makanan tanpa berebut-rebut.......... Rasa macam VVIP pulak.. hihihihihihihi...
 
Beberapa puluh minit pun berlalu......
 
Blurrrpp.... Alhamdulillah... Kenyang dah lepas lunch di Redang Lagoon..

Tengok jam ada lagi kira-kira setengah jam lagi masa yang ada untuk jalan-jalan sekitar kawasan ni... kang kalau lambat silap-silap abang driver boat tinggal plak aku kang.... tak pasal-pasal jadik orang pulau... waaaaaaaa!!!
 
So, antara gambar-gambar yang sempat aku curik sekitar kawasan ni ~~~~
 
Welcome to Redang Lagoon!!!

Cantik tak laut kat Pulau Redang??? Teruja kan????? Bersih...... Hijau je.......
SUBHANALLAH...

Beberapa boat yang ada sekitar situ....

Jeti Redang Lagoon....

Sekitar pemandangan di Redang Lagoon.... masa ni tengah panas terik... tak de sape pun yang berani nak bersidai kat kerusi tu.....

Our Foot print @ Redang Island!!!!

No comments: