FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Tuesday, December 3, 2013

Harapan yang Palsu.....

Ku kecewa lagi..... setelah 10 hari ia tidak muncul tiba-tiba tepat jam 4.30 petang tadi dia datang.....

Namun, aku sentiasa mencari-cari sebab dan dorongan utk positif..

Tidak membiarkan diri hanyut. Aku percaya kawan-kawan senasib juga merasai benda yang sama. Jika tidak, cuba-cubalah. Sebab bagiku kita perlu usaha utk redha..

Bukan sekali aku diajar dan diingatkan supaya yakinkan diri bahawa suatu hari nanti Allah pasti beri ZURIAT penyambung ikatan kami. Bagiku memang mudah disebut namun belum tentu mudah juga utk dilaksanakan..

Bukan tidak percaya dengan kekuasaan Allah. Tapi disini juga para ttcian diuji. Kita tahu Allah tidak akan buat sesuatu dengan sia-sia. Ada hikmah disebalik ujian ini..

Tapi bila cuba disematkan dalam hati, aku juga akan ada zuriat suatu hari nanti, kadang kala aku sebenarnya hanya menyatakan tetapi dalam hati kosong.. kosong.. kosong..

Setiap hari fikiranku melayang-layang...

Setiap hari hatiku tertanya-tanya......

Setiap hari jari jemariku menghitung....


Bilakah masanya kebahagiaan itu akan menjadi milik KAMI....?

Ya Allah Ya Tuhan Kami, Kau kurniakanlah zuriat pengubat duka dan pewaris antara aku dan dia....

Luv u My Mr.Cool......



No comments: