FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Tuesday, July 16, 2013

Day 1 : Cuti-Cuti Pulau Redang ~ Celoteh 2 (Merang Suria Resort)

 
Sampai di Merang Suria Resort, terus masuk ke lobby dan buat urusan check-in... Lebih kurang 45 mins jugak la perjalanan dari airport tu.... rasanya tak la jauh mana... cuma kena lalu jalan kampung, jadi tak boleh nak bawak laju sangat kan... Tepat pukul 2.30 kami sampai di sana....
 
Masa aku booking resort ni dulu, ada promosi tau... aku booking direct melalui website www.suriaresorts.com .. harga sebilik front beach masa tu RM2++ sehari... tapi disebabkan aku booking awal 3 bulan dari tarikh percutian aku, dapat discount 50% kooooooo...... best kan???? So, untuk 3H2M cuma RM280 sahaja..... murah tak???
 
Untuk booking, mereka cuma perlukan deposit lebih kurang RM30 shj... Full payment boleh dibuat semasa urusan check-in nanti... senang kan??? Pembayaran online melalui Maybank2u, Cimbclick dan RHB Bank x silap aku....
 
Jom kita layan gambar-gambar yang ada... >>
  
Entrance ke resort... 300 Meter tu!!! memang patah kaki la kalau naik bas... sebab bas awam akan berhenti di jalan luar ni... Mampu koooo???
* nasib baik aku x amik bas awam dari Kuala Terengganu-Merang... murah memang murah... x silap dalam RM6 je... pada sesiapa yang budget untuk percutian, boleh naik bas awam...*
  
Pemandangan di Merang Suria Resort...
credit : google
* boleh pulak terlupa nak amik pemandangan kat sana*
  
Gambaran keadaan struktur bilik penginapan.... Luas memang luas, tapi tak la secantik gini haaaa... heheheheee..
credit : google
 
Selesai urusan check-in, masuk bilik dan solat.... Masing-masing terus membuta sampai pukul 5.30 ptg!! Gile la!! Penat menapak keluar dari airport tadi.. inilah hasilnya......
 
Bangun petang tu ingat nak jalan keluar ke jalan besar.... tapi bila teringat 300 Meter tadi, rasa macam patah semangat tiba-tiba... hihihi...
 
So, kami buat keputusan ambik angin je kat belakang resort... sebab belakang pintu resort tu jalan menuju ke laut... memang sweet kan??? sambil makan biskut cream cracker yang aku beli buat bekalan, Mr.Cool berjalan tak menoleh aku pun yang heboh dok snap pic sekeliling.... Tak senonoh betul.....
 
Kawasan belakang resort... menuju ke pintu keluar terus ke laut......best lepak sini ambil angin petang.....

Inilah dia laut luas terbentang yang aku cakapkan tadi....... best gileeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee sangat kat sini....
SubhanAllah....inidahnya ciptaan-Mu Ya Allah....
 
 



 
Cantiknya..... Cantiknya.... Cantiknya...... Segala Puji Bagi-Mu Ya Allah......
My Mr.Cool... tengok la..... menonong jalan tinggal aku..... mengah aku nak kejar dia atas pasir ni...
 
Pemandangan dari sudut bawah...resort kami terletak di celah-celah pokok yang merimbun tu...tak nampak pulak....
 
Haaaaa.... cewahhhh!!! Sempat pose foot print aku... ko adoooooooo??????
* korang perasan sesuatu tak?? rasanya gambar ni macam terbalik... ah... lantak la.... abaikan jee...
 
Mesti la bersambung lagi.............................................................

2 comments:

ibuveronza said...

wow cantik nya pasir, memang dekat dengan pantai yer...tak sabarnye nak kesana..tap ijauh dari pekan la kan!!!!

Tyra❤️Zami said...

ZZ ~ Mmg cantik.. cuma jauh nak ke Pekan. klu ada kenderaan sendri x ada masalah :-)