FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Wednesday, July 24, 2013

Day 2 : Cuti-Cuti Redang ~ Celoteh 2 (Snorkling Deep Water)

Lepas lunch, kami bergerak ke satu lokasi untuk snorkling lagi... Ha.. untuk pengetahuan korang, kat Pulau Redang ni tak ada apa-apa aktiviti pun yang korang boleh buat.... Asyik la snorkling jeeeee... tu je la yang ada pun....
 
Kepada korang yang takut dan memang tak pandai nak berenang, jangan risau... sebab life jacket akan dibekalkan... gerenti tak kan lemas punyeeee....
* aceh-ceh..... nasihat macam pro, walhal aku pun tak pandai swim & takut gak!! *
 
Perasaan masa snorkling tu susah nak story.... rasa takut pun ada, rasa best pun ada, rasa geli pun ada bila tengok batu karang yang ada tu, dan yang paling tak best skali, bila aku ni gayat!!! Mane taknye, bila aku masuk je kepala dalam air tu, aku tengok laut tu jauhhhh sangat ke dalam..... tibe-tibe rasa nak ting-tong jap...*
 
Kali ni kami akan membuat aktiviti snorkling ke Deep Water yang lebih mencabar....
 
Aku tak pasti apa nama kawasan yang dibawa tu.... tapi yang aku pasti tempat situ memang cantik sangat-sangat tauuuuu!!! SUBHANALLAH..... ikan-ikan dalam laut tu pun cantik-cantik belaka.....
 
And the best moment i had is, dapat batu karang 3 ketul koooooo!!!
 
Mane aku dapat?????
 
Puncanya dari driver boat tu laaa!!! boleh plak dia terjun berenang sekali dengan Mr.Cool aku...!! Cehhh!!! Hampeh....
 
Jom layan apa yang sempat aku snap ye....
 
My Mr. Cool ready nak terjun!!!!!



My Mr.Cool dari kejauhan.... aku x berani nak g jauh sangat.... hihihihihihihi!!

My Mr. Cool sempat amik gamat..... eeeee.... geli mak hokeyyy!!
 
Tepat pukul 4.00 petang, kami naik atas boat, dan terus bergerak balik ke Jeti Merang.... Tak dan nak tukar baju hokey!!! Pakai la baju basah tu dalam boat nanti..hahahahahhahaa...
 
45 mins berlalu....
 
Sampai dah kat Jeti Merang..... call pak cik Ramli (kereta sapu), dia datang amik (x sampai 5 mins) dan kami pun pulang ke resort....
 
Malam mmg x ada aktiviti... masing-masing dah penat gile.... Order menu, makan, dan tido......
 
Sambung ke hari ke-3.....
* orang malas nak taip panjang-panjang....hahahahahahahahaaa

No comments: