FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Monday, May 13, 2013

Day 1 : Cuti-Cuti Bali ~ Celoteh 1 (Savely Arrived at Bali)

Hari ni aku nak hapdep entry ke Bali seperti yang dah aku janji... Ini janji ditepati tau... bukan capati.. hahahahaha... opsss, bukan unsur politics..juz joke je.. :-)

Bermula lah dengan cerita di pagi sebaik aku bangkit nak siap-siap ke airport......

Flight aku pukul 10.50 pagi... jadi, aku mesti gerak dari rumah paling lewat pukul 7.30 pagi.. bukan apa, sebab hari fly aku tu hari bekerja... so, korang faham-faham la kan...kat kawasan Sepang tu pagi-pagi jem jugak.. kot-kot ditambah dengan ada kekangan lain ke kan..so, aku jugak yang gigit jari lambat sampai nanti... Pagi tu aku dah siap booking adik untuk hantar ke airport... perjalanan dari rumah mak amik masa lebih kurang 45 mins jugak la... kalau bawak cam siput, ada la dekat 1 jam jugak...
*baik benor hati adik aku menghantarnye.... korang ingat hantar free je ke?? Dia siap mintak baju HRC sehelai... nasib la badan...*

Seawal jam 6.00 pagi aku dah bangun... kebetulan sepupuku datang nak interview kat UM.. aishhh..bukan interbiu nak kerja ya... tapi interbiu nak masuk U.. Hampeh... nak masuk U sekarang pun kena interbiu la bagai.... mungkin dah ramai sangat yang cerdik pandai kot.. tu pasal pihak U kena buat interbiu.. So, pagi tu berebut-rebut la masuk bilik air... hahahhaha... aku kejutkan Mr.Cool bangun, dia kata kejap, kejap... tak habis-habis 5 mins dia tu.... tengok-tengok dah pukul 6.45 pagi, melompat dia bangun mandi...!! Saje je aku kenakan dia pepagi ni... ~lalalalalalalalala~

Tepat pukul 7.10 pagi, kami mula bertolak ke airport.. agak jem sikit pagi tu.... sampai-sampai je dalam pukul 8.30 pagi.. so, ada masa untuk aku dan Mr.Cool breakfast.. malas nak fikir panjang, pergi je la McDonald's tu.. habis cerita..


suasana pagi di Mc'D ....


Mr.Cool tak habis-habis jawab telefon.. nak g bercuti pun sibuk fikir keja... *tepuk dahi sendiri*


* Pose gedik-gedik jap... *


Selesai semua urusan luggage, kami masuk ke dalam tunggu flight... Alhamdulillah, hari tu tak delay... so, kami sampai kat DPS Airport pukul 2.00 ptg , tepat ikut masa yang ditetapkan.. Kalau lambat, kesian pulak Made nak tunggu kami...


*bukti kami dah sampai..*



*yang ni aku tak tau apa kebenda nye... ala-ala macam tugu peringatan sikit la... *

BERSAMBUNG..........




No comments: