FAMILY & TRAVEL

“In the end, kids won’t remember that fancy toy you bought them, they will remember the time you spent with them.” – Kevin Heath

Monday, May 13, 2013

Day 1 : Cuti-Cuti Bali ~ Celoteh 2 (Hawaii Bali Hotel)

Ok, now aku nak sambung... td aku berenti jap sebab nak cari idea menulis ni.. hahahhaha.. poyo je bunyi nye...

Jarak perjalanan dari Airport ke hotel kami memang sangat dekat memandangkan memang aku booking pun sekitar Kuta jugak...  Tapi, malangnya bagi kami, agak jammed sikit tengahari tu.. tak tahu la kenapanya... Korang mesti tertanya-tanya hotel ape ye..... nama hotel tu ; Hawaii Bali Hotel... Aku booking by www.agoda.com .. Reason booking hotel tu sebab dekat dengan airport...so, tak lah terkejar-kejar nak balik nanti.. Harga pun berpatutan.. 3d2n only RM250 include breakfast & taxes..:-)  Murah kan??? Note: Bila korang check-in, receptionist akan mtk 200,000 rupiah (RM60) sebagai security deposit.. nanti bila check-out dia akan refund semula..
*Untuk pengetahuan korang, Bali ni keadaan jammed dia kira teruk jugak la.. macam ala-ala KL gitu..*

Lupa nak inform tentang contact number Made di Bali.. aku memang recommend sangat-sangat korang contact la Made ni... Dia memang jenis selamba dan happy go lucky.. Muda lagi... kami ni tak berapa nak gemar dengan tourist skema... Mr.Cool la suka sangat melayan Made.. so, memang highly recommend pada Made ni... korang cakap je nak pergi mana, dia mesti bawak tanpa ada rungutan... Memang best sebab dia ni lawak jugak... asyik la ketawa aku sepanjang dalam kereta... take note ye: Made ground tourist :  +6287788051117

Sesampainya kami kat Hotel, aku menguruskan urusan Check-In sebab booking tu atas nama aku.. Mr.Cool dengan sedap-sedapnya melandingkan bontot duduk kat sofa yang empuk tu... Sabar je la aku....

Indahnya perasaan Mr.Cool...... sedap-sedap landing sambil belek hanset...

 
Lobby Hotel yang cantik....dan kemas.....


ada world time lagi tuh!


Ni la keadaan bilik yang bagi aku cukup berbaloi...


Cantik kan....??


Selesa dengan katil yang empuk gitu... ^^


swimming pool yang selesa...cantik kan?


abaikan patung-patung bogel tu @@@


Pemandangan signboard hotel dari luar..


SAMBUNG LAGI YE..... Ade keja jap.. @@


No comments: